Kategoria: Samochody osobowe - Dodano: 27.12.2021
Gdy chcemy kupić lub sprzedać samochód ogłoszenie gra bardzo
kluczową rolę. Można je potraktować jako swoistą okładkę książki czy też
reklamę samochodu. Dlatego ważne jest by zadbać o nie tak by zwróciło uwagę
potencjalnego kupującego oraz co najważniejsze zawierało wszystkie potrzebne
informacje.
Prawda jest taka, że każdy z
nas jakiekolwiek rzeczy kupuje oczami. To jak się produkt, a w tym wypadku
samochód prezentuje, jak jest reklamowany i to, co się o nim dowiadujemy w
pierwszych sekundach czytania to sprawy absolutnie kluczowe. Świetne auto ze słabym
ogłoszeniem może mieć problemy z wygenerowaniem zainteresowania podczas gdy
kiepskie samochody używane,
których ogłoszenia są wykonane wzorowo bardzo szybko przyciągnął
wielu chętnych.
Jak już wcześniej wspomniałem
ludzie mają tendencję do kupowania czegoś oczami. Z tego powodu to jak
zaprezentujemy nasz samochód jest niezwykle ważne. Przed zdjęciami trzeba go
odpowiednio przygotować, czyli umyć zarówno z zewnątrz, jak i posprzątać
wnętrze. Potem pora przejść do wykonania zdjęć. Te oczywiście powinny być
ładne, więc dobrze wybrać estetyczną scenerię, a nie szare fabryki, czy też
blokowiska. Najważniejsze jest jednak nie to, by ładnymi zdjęciami zasłonić wady
samochody. Kupujący cenią sobie szczerość, więc jeśli auto jest przerysowane,
obtarte, czy minimalnie wgniecione też trzeba to uwzględnić, bo tak czy siak
wyjdzie to na jaw przy oględzinach, a wtedy będzie to stanowiło dobry argument
do negocjacji. Istotne jest również, by pokazać auto z każdej ze stron. Gdy
ogłoszenie nie zawiera zdjęcia którejś ze stron jest to znakiem, że sprzedający
je próbuje coś ukryć.
Gdy zdjęcia nas zachęcą
elementem, który powinien sprawić, że wykręci się w telefonie numer do
sprzedawcy jest opis. Najważniejsze na start – opis to nie wypracowanie szkolne
z języka polskiego. Ma być krótki i treściwy, a nie rozciągnięty na setki
wersów. Umieścić w nim trzeba najważniejsze dane dotyczące samochodu. Warto
również napisać do kiedy ma ważny przegląd techniczny oraz polisę OC. Auta używane ze
zdaniami w opisie typu „stan jak na zdjęciu” to z kolei tak zwana czerwona
flaga. W tym momencie sprzedawca próbuje się bronić w razie prób negocjacji i
tłumaczyć, że przecież cały samochód widać było na zdjęciach.
Opis może udanie zachęcić
potencjalnych kupców również poprzez umieszczenie w nim historii auta, którą
następnie poprze się odpowiednimi materiałami. Mile widziane są również
informacje o dacie ostatniej wymiany rozrządu czy też hamulców, gdyż te
czynności eksploatacyjne potrafią być dość kosztowne w niektórych modelach.
Kolejna warta uwagi część
opisu to informacja o tym jaką auto ma wersję wyposażenia i co ono zawiera.
Bardzo ważne jest, by nie pomylić się przy opisywaniu wyposażenia, gdyż wielu
potencjalnych klientów może potem być mocno zawiedzione na przykład brakiem
kamery czy też czujników parkowania. Właściwie uzupełnione wyposażenie z kolei przyciąga
chętnych, gdyż wiele osób oczekuje na przykład automatycznej klimatyzacji.