DODAJ OGŁOSZENIE

Ogłoszenie sprzedaży samochodu używanego – na co zwrócić uwagę?

Kategoria: Samochody osobowe - Dodano: 27.12.2021

bmw x2


Gdy chcemy kupić lub sprzedać samochód ogłoszenie gra bardzo kluczową rolę. Można je potraktować jako swoistą okładkę książki czy też reklamę samochodu. Dlatego ważne jest by zadbać o nie tak by zwróciło uwagę potencjalnego kupującego oraz co najważniejsze zawierało wszystkie potrzebne informacje.

Dlaczego ogłoszenie sprzedaży jest tak istotne?

Prawda jest taka, że każdy z nas jakiekolwiek rzeczy kupuje oczami. To jak się produkt, a w tym wypadku samochód prezentuje, jak jest reklamowany i to, co się o nim dowiadujemy w pierwszych sekundach czytania to sprawy absolutnie kluczowe. Świetne auto ze słabym ogłoszeniem może mieć problemy z wygenerowaniem zainteresowania podczas gdy kiepskie samochody używane, których ogłoszenia są wykonane wzorowo bardzo szybko przyciągnął wielu chętnych.

Zdjęcia – klucz każdego ogłoszenia

Jak już wcześniej wspomniałem ludzie mają tendencję do kupowania czegoś oczami. Z tego powodu to jak zaprezentujemy nasz samochód jest niezwykle ważne. Przed zdjęciami trzeba go odpowiednio przygotować, czyli umyć zarówno z zewnątrz, jak i posprzątać wnętrze. Potem pora przejść do wykonania zdjęć. Te oczywiście powinny być ładne, więc dobrze wybrać estetyczną scenerię, a nie szare fabryki, czy też blokowiska. Najważniejsze jest jednak nie to, by ładnymi zdjęciami zasłonić wady samochody. Kupujący cenią sobie szczerość, więc jeśli auto jest przerysowane, obtarte, czy minimalnie wgniecione też trzeba to uwzględnić, bo tak czy siak wyjdzie to na jaw przy oględzinach, a wtedy będzie to stanowiło dobry argument do negocjacji. Istotne jest również, by pokazać auto z każdej ze stron. Gdy ogłoszenie nie zawiera zdjęcia którejś ze stron jest to znakiem, że sprzedający je próbuje coś ukryć.

Na co patrzeć w opisie ogłoszenia?

Gdy zdjęcia nas zachęcą elementem, który powinien sprawić, że wykręci się w telefonie numer do sprzedawcy jest opis. Najważniejsze na start – opis to nie wypracowanie szkolne z języka polskiego. Ma być krótki i treściwy, a nie rozciągnięty na setki wersów. Umieścić w nim trzeba najważniejsze dane dotyczące samochodu. Warto również napisać do kiedy ma ważny przegląd techniczny oraz polisę OC. Auta używane ze zdaniami w opisie typu „stan jak na zdjęciu” to z kolei tak zwana czerwona flaga. W tym momencie sprzedawca próbuje się bronić w razie prób negocjacji i tłumaczyć, że przecież cały samochód widać było na zdjęciach.

Opis może udanie zachęcić potencjalnych kupców również poprzez umieszczenie w nim historii auta, którą następnie poprze się odpowiednimi materiałami. Mile widziane są również informacje o dacie ostatniej wymiany rozrządu czy też hamulców, gdyż te czynności eksploatacyjne potrafią być dość kosztowne w niektórych modelach.

Kolejna warta uwagi część opisu to informacja o tym jaką auto ma wersję wyposażenia i co ono zawiera. Bardzo ważne jest, by nie pomylić się przy opisywaniu wyposażenia, gdyż wielu potencjalnych klientów może potem być mocno zawiedzione na przykład brakiem kamery czy też czujników parkowania. Właściwie uzupełnione wyposażenie z kolei przyciąga chętnych, gdyż wiele osób oczekuje na przykład automatycznej klimatyzacji.