DODAJ OGŁOSZENIE

Co powinien zawierać zestaw naprawczy opon?

Kategoria: Samochody osobowe - Dodano: 01.02.2022

opony

Zestaw naprawczy do kół może okazać się prawdziwym zbawieniem w sytuacji, gdy złapiemy gumę. Celem takiego zestawu jest uzupełnienie nieszczelności i umożliwienie nam dojechania do warsztatu wulkanizacyjnego. Jest to sposób dużo szybszy i wygodniejszy od zmiany opony na dojazdówkę, co jednak absolutnie nie oznacza, że zestaw może zastąpić koło zapasowe. Należy pamiętać, że zestaw naprawczy poradzi sobie jedynie z punktowymi nieszczelnościami.

Co znajduje się w zestawie naprawczym?

Zestaw naprawczy obejmuje sprężarkę, kabel umożliwiający podłączenie jej do gniazda zapalniczki 12V, piankę, która odpowiada za wypełnienie nieszczelności, a także przewód, który podłączamy do wentyla. Całość nie zajmuje wiele miejsca; taki zestaw bez trudu schowamy nawet w małym bagażniku, nie zabierając sobie miejsca na bagaże czy zakupy. Dlaczego warto wyposażać samochody w tego typu zestaw? Ponieważ uratuje on nas od konieczności wzywania lawety w przypadku, gdy uszkodziliśmy więcej niż jedną oponę lub po prostu nie mamy zapasu.

Jak działa zestaw naprawczy?

Z pomocą zestawu możesz napełnić oponę powietrzem oraz specjalną pianką, która zatamuje miejsca, przez które ucieka powietrze. Wystarczy podłączyć urządzenie to gniazdka 12V w samochodzie, a następnie podłączyć przewód do wentyla. W ciągu kilku minut sprężarka napompuje oponę. Pamiętajmy, że samochody osobowe mają inne wartości zalecanego ciśnienia. Możemy to sprawdzić w Internecie, ale warto również zapisać na kartce, którą umieścimy w schowku. Po napompowaniu opony należy przejechać 2-3 km i ponownie dopompować oponę. Po takiej naprawie, opona powinna wytrzymać 40-60 km z prędkością nie większą niż 70km/h.

Czy zestaw naprawczy skutecznie naprawi oponę?

Zestaw naprawczy nie zdziała cudów i nie da rady zastąpić uszkodzonej gumy. Jego zadaniem jest jedynie tymczasowe uszczelnienie uszkodzonego miejsca, co pozwoli na pokonanie kilkudziesięciu kilometrów. To wystarczy, aby doprowadzić samochód do warsztatu wulkanizacyjnego bez konieczności wzywania lawety. Tak czy inaczej, finalnie opona i tak musi zostać naprawiona w warsztacie. To jedyny sposób na uzyskanie trwałych efektów. Jednocześnie musimy pamiętać o tym, że zestaw naprawy poradzi sobie z punktowymi uszkodzeniami. Będzie natomiast bezradny w przypadku dłuższych przecięć opony.

Zestaw naprawczy czy koło zapasowe?

Na to pytanie tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa: warto wyposażyć swoje auta osobowe w jedno i drugie. Zestaw naprawczy zawsze pozwoli nam uszczelnić niewielkie punkty, takie jak chociażby po przebiciu opony gwoździem. Musimy jednak pamiętać, że zestaw naprawczy nie poradzi sobie z poważniejszymi uszkodzeniami, takimi jak przecięcie opony np. na skutek uderzenia w krawężnik. W takich sytuacjach ratuje nas jedynie „dojazdówka”. Niezależnie od metody, którą wybierzesz, uszkodzona opona finalnie powinna zostać naprawiona w warsztacie wulkanizacyjnym lub, gdy nie ma innej możliwości, wymieniona na nową, pasującą do kompletu.